Friends of Glass

Przyjaciele szkła (FoG)

Friends of Glass to ruch "Przyjaciół Szkła" skupiający ludzi, którzy promują opakowania szklane jako najlepszy wybór konsumencki z uwagi na zdrowie, smak i zrównoważony rozwój. To także Twój Ruch!

Poznaj nasz konkurs edukacyjno-ekologiczny EduPak Polska

Konkurs EduPak

Friends of Glass

organizacja non-profit

Friends of Glass (FoG) jest europejskim forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia człowieka i dla środowiska. „Przyjaciele Szkła” zostali powołani w 2008 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i żywności. Dziś te dane wzrosły do 87%. FoG jest organizacją non profit, której członkowie wiedzą, że małe codzienne wybory mają znaczenie. Dlatego też współpracuje z konsumentami i sprzedawcami detalicznymi, aby podnosić świadomość dotyczącą szkła, jako najlepszego materiału opakowaniowego. Friends od Glass Polska należy do europejskiego ruchu i odpowiada za działania prowadzone w naszym kraju. Jest współorganizatorem Konkursu EduPak Polska.

Dołącz do nas:
facebook.com/friendsofglasspolska
tiktok.com/@friendsofglasspolska

Bądź Przyjacielem Szkła. Dbaj o swoje zdrowie i naszą planetę wybierając produkty w szklanych opakowaniach.

Segreguj opakowania szklane i twórz ich niekończący się obieg zamknięty "bottle to bottle". Na drodze do lepszej przyszłości planety liczy się każde szklane opakowanie - od butelki, przez słoik, po flakon perfum.

Prowadzimy cykliczne konferencje i warsztaty dla nauczycieli przy wsparciu Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.

Wybrane projekty zrealizowane przez Friends of Glass Polska

1. Naklejki do prawidłowej segregacji

Naklejki do prawidłowej segregacji opakowań szklanych na pojemniki do ich zbiórki. Projekt powstał w oparciu o przeprowadzone wcześniej badania ankietowe, które wskazały na codzienne problemy respondentów w aspekcie braku lub niekompletnej informacji. Przeprowadzone zostały też konsultacje z branżowymi ekspertami. Efektem jest nowy layout oznaczeń na pojemniki, w którym zbyteczny tekst zastąpiły piktogramy najczęściej występujących opakowań i przedmiotów szklanych w zrozumiałym kodzie kolorystycznym – czerwonym i zielonym. Informacja jest klarowna i widoczna oraz przystosowana do czterech najpopularniejszych rodzajów pojemników. Całość została stworzona dla gmin, instytucji oraz firm będących właścicielami tego typu pojemników, które mogą skorzystać z naklejki bezpłatnie. Wyszków jest pierwszym miastem w Polsce, który okleił wszystkie swoje pojemniki zaprojektowanymi naklejkami.

2. "Szklana sPÓŁKA"

Film animowany "Szklana sPÓŁKA", w którym butelki w humorystyczny sposób opowiadają o obiegu zamkniętym opakowań.

3. "Wiadomość w słoju"

"Wiadomość w słoju" realizowana wspólnie z Jurkiem Owsiakiem. W szklanym słoju z autografem znanych osób znajdują się przekazane od nich prezenty, a całość jest licytowana na rzecz WOŚP. W akcji tej brali w niej udział między innymi: Iga Świątek, Otylia Jędrzejczak, Kamil Stoch, Marek Kondrad czy Bruce Liu – zwycięzca Konkursu Chopinowskiego.

Jurek Owsiak Iga Świątek Wiadomość w słoju FoG Polska Obejrzyj na Facebook'u

4. "3D street art graffiti"

Intrygujący i angażujący projekt "3D street art graffiti" przeprowadzony w przestrzeni publicznej w Poznaniu, pokazujący obieg zamknięty opakowań szklanych w oparciu o wydruk 3D, który zaprojektował holenderski artysta graffiti – Remko van Schaik.

Event był częścią ogólnoeuropejskiej kampanii edukacyjnej "3D art. Instalation", poświęconej recyklingowi i obiegowi zamkniętemu opakowań szklanych. W Brukseli grafitti Remka pojawiło się przed budynkiem Parlamentu Europejskiego. W Polsce graffiti nadal edukuje w różnych częściach kraju.

Celem projektu jest edukacja w zakresie segregacji i recyklingu opakowań szklanych oraz pokazanie w atrakcyjny sposób obiegu zamkniętego opakowań szklanych w 3D.

FoG Polska 3D street art graffiti Remko van Schaik Obejrzyj na Facebook'u

5. "Mówiąca butelka"

Kampania viralowa "Mówiąca butelka" zrealizowana w jednym ze sklepów z jego klientami oraz laureatem Telekamery – Bartkiem Jędrzejakiem.

Kontakt

EduPak Polska konkurs edukacyjno-ekologiczny

email: konkurs@edupakpolska.pl
k.: 501 222 757

Organizator Konkursu: Friends of Glass Polska, Fundacja ZIELONY MOTYL

Dołącz do nas na naszych Social Media!

Konkurs EduPak Polska facebook

©2024 EduPak Polska | Fundacja Zielony Motyl